Privacy Policy

Personvernserklæring

Terms & conditions in English 🇬🇧

Betingelser og vilkår


Dokumentet er sist oppdatert 5. Februar 2024.


Hva er endret siste 12 måneder?

Lagt til personvernserklæring for Kongeparken mobilapplikasjon.



Disse generelle vilkårene gjelder mellom Rogaland Fritidspark AS, (heretter kalt Kongeparken eller vi/oss) og den personen (heretter kalt bestiller eller du/deg) som selv eller gjennom andre foretar en bestilling på bookingside eller booking telefon med produkter til Kongeparken, LS og eller andre arrangementer på området. Bestillingen kan gjelde hotellovernatting, billetter, kjøp av andre produkter og tjenester eller en kombinasjon av disse.



1.

BESTILLERS ANSVAR

Før man foretar endelig bestilling, skal man lese og gjøre seg kjent med viktig informasjon om det aktuelle produktet. Bestiller er ansvarlig for at kjøpet er i henhold til ens egne ønsker.


Bestiller er ansvarlig for å forsikre seg om at opplysningene i bekreftelsen er i samsvar med bestillingen.


2.

VED BESTILLING AV OVERNATTING

2.1. Betaling


Alle bestillinger belastes med 100% ved bestilling og trekkes av bestillerens oppgitte betalingskort på bestillingstidspunktet.


2.2. Bestillingen

Bestillingen gjelder kun i det angitte tidspunkt som produktet er bestilt for. Antall soveplasser angir maksimalt antall personer som rommet er beregnet til, og kan ikke overskrides av bestiller. Dersom så skulle skje, vil bestiller risikere å bli avvist av hotell, tape leieretten og det innbetalte beløpet.


Kongeparken har rett til å endre vilkårene for bookingen dersom bestiller tilbys likeverdige eller bedre produkt.


2.3 Avbestilling og endring


Bestiller har selv ansvar for egen avbestillingsforsikring for eventuelt å få kostnader knyttet til avbestillingen dekket, jfr. punkt 5. All bestilling er endelig og refunderes ikke uansett grunn som også gjelder ved Force Majeure tilfeller slik som krig, pandemier, streik, lockout m.m. hvis ikke annet følger av hotellets egne regler. 


Ved avbestilling av BrumleCamp/BateLodge fra og med 5 dager før ankomstdagen, vil 100 prosent av alle netter belastes. Ved avbestilling eller ombooking av en overnatting må Kongeparken kontaktes via info@kongeparken.no, skriv inn bestillingsnummeret ditt.


2.4 Reklamasjon

Eventuelle feil/mangler når det gjelder overnatting som håndteres av en tredjepart skal meddeles overnattingsbedriften umiddelbart slik at de har mulighet til å rette opp feilen.


2.5. Tvister

Kongeparken som formidler er ikke part i saken dersom det oppstår uenighet mellom overnattingsbedriften og bestiller når det gjelder kvalitet, feil eller mangler som måtte være oppstått før eller under oppholdet.


2.6 Kjøpers ansvar

Bestiller skal behandle utleieobjekter med utstyr, inventar og løsøre forsiktig og etter utleiers intensjon slik at ingen skade blir påført, og påse at ingenting fjernes fra stedet. Bestiller er ansvarlig for all skade og tyveri forvoldt av bestiller selv eller noen i dennes reisefølge under oppholdet. Det som blir ødelagt eller fjernet, må bestiller erstatte i sin helhet.


Bestiller og andre i dennes reisefølge er pliktige til å følge overnattingsstedets generelle vilkår. Disse kan fås ved henvendelse til overnattingsstedet.


Bestiller har ansvar for å tegne egen ansvarsforsikring. Se punkt 5.


3.

VED BESTILLING AV BILLETTER

3.1. Betaling


Billetter betales i sin helhet ved bestilling. Kjøpte billetter refunderes ikke.

 Angrerett gjelder ikke ved kjøp av billetter (jf Angrerettloven §12).


3.2. Aktiviteter med begrenset kapasitet under covid-19, for eksempel Kongeparken

Dagskort gjelder for den eller de datoene billettene er bestilt for. På grunn av Covid-19 så er det begrenset kapasitet på antall dagskort og dato kan derfor ikke byttes på kjøpte dagskort. 


Ved endrede prisperioder- eller sesonger kan bestiller eventuelt betale mellomlegget til ny billett til gjeldende dagspris. Billetter del-refunderes ikke på bakgrunn av varierende sesongpriser.


Billetter uten utløpsdato er gyldige i 2 år etter bestillingstidspunktet, og innenfor gjeldende åpningstider ved den bestilte aktiviteten. Arrangør har rett til å endre åpningsdatoer og flytte billetter fra en dato til en annen. 


3.3. Andre aktiviteter med begrenset kapasitet (eks. Jul i Kongeparken, konserter, LS, LS Reunion eller sightseeing-turer og andre slike produkter). Kjøpte billetter gjelder kun den dato og klokkeslett som står på bestillingen, og refunderes ikke med mindre det motsatte er angitt i beskrivelsen av det enkelte produkt. Ønsker kjøper en eventuell endring av dato og/eller klokkeslett kan man på forhånd undersøke med gjeldende tilbyder


Billetter uten utløpsdato er gyldige i 2 år etter bestillingstidspunktet, og innenfor gjeldende åpningstider ved den bestilte aktiviteten. Arrangør har rett til å endre åpningsdatoer og flytte billetter fra en dato til en annen. 


3.3. Aktiviteter med begrenset kapasitet (eks. Jul i Kongeparken, konserter, LS, LS Reunion eller sightseeing-turer og andre slike produkter). Kjøpte billetter gjelder kun den dato og klokkeslett som står på bestillingen, og refunderes ikke med mindre det motsatte er angitt i beskrivelsen av det enkelte produkt. Ønsker kjøper en eventuell endring av dato og/eller klokkeslett kan man på forhånd undersøke med gjeldende tilbyder.


3.4 Billetten er personlig

For alle billetten som er utsted på navn er disse personlig og det navnet som står på billetten kan ikke overdras, selges eller på annen måte overføres til tredjemann. Den personen som står på billetten er også den som må benytte billetten ellers er den ugyldig. 


3.5 Sesongkort og Årskort

Det er ikke mulig å endre perioden kortene er gyldige for. Kortene kan ikke refunderes eller delvis refunderes på bakgrunn av ulike priser eller tilbud til ulike kjøpstidspunkter. 


Eksterne fordeler som er gjeldende utenfor Kongeparken, er kun gyldige for det året kortet er kjøpt. Kongeparken tar forbehold om endringer i eksterne fordeler og tilbudet disse inneholder.


Sesongkort og Årskort er personlige.


3.6 Tvister


Kongeparken som formidler er ikke part i saken dersom det oppstår uenighet mellom annen tilbyder og bestiller når det gjelder kvalitet, feil eller mangler som måtte være oppstått før eller under opplevelsen.


4.

BESTILLING PÅ INTERNETT

Som hovedregel gjelder de samme reglene som ved pkt. 3 ”ved bestilling av billetter”. 


4.1 Gjennomføring av bestilling

Etter korrekt gjennomført forhåndsbetaling skal du få en kvittering på din oppgitte e-postadresse med bekreftelse/bookingnummer, og med spesifisering av de aktivitetene du har bestilt og betalt.


Bestillingen er ikke gjennomført og ikke gyldig i følgende tilfeller:


· Bestiller mottar ikke e-post med kvittering eller bookingbekreftelse / bookingnummer og detaljinformasjon om det man ønsket å bestille.


· Kortinnbetalingen avbrytes av ulike årsaker og innbetalingen mislykkes.


· Betalingen gjennomføres ikke fullstendig eller korrekt, og beløpet trekkes ikke fra bestillers konto. Dermed kanselleres den foreløpige handlekurven/ reservasjonen etter kort tid.


 Bestiller må sørge for å kunne nås på den e-postadressen man har oppgitt ved registrering. Bestiller er ansvarlig for å ta vare på e-postbekreftelsen, og ha denne med i utskrevet eller elektronisk form på overnattingsstedet og hvert aktivitetssted som bestillingen gjelder.


4.2 Endring i skatter og avgifter

Dersom skatter og eller avgifter endres, og dermed fører til en kostnadsøkning for Kongeparken etter at bestillingen er gjennomført og betalt, kan prisen økes tilsvarende for bestiller. Prisendringen skal umiddelbart meddeles Bestiller.



4.3 Forbehold

Det tas forbehold om eventuelle trykk– eller korrekturfeil på nettsider og trykket informasjon om tilbudene Kongeparken formidler.


5.

FORSIKRING

Bestiller er ansvarlig for egne, relevante forsikringer som gjelder reise og bestiller-/leieforhold, herunder reise- og fritidsforsikring (inkl. avbestillingsforsikring) og reiseansvarsforsikring.


6.

FORCE MAJEURE

Kongeparken er ikke ansvarlig for utilfredsstillende forhold eller stengte fasiliteter som følge av krigshandlinger, naturkatastrofe, nasjonal eller regional streik, sykdomsutbrudd, pandemier, brudd i vann eller energiforsyning, brann eller andre lignende hendelser som ingen innblandet part kunne forutse eller påvirke. Kongeparken har ikke refusjonsplikt eller erstatningskrav for annet økonomisk tap som oppstår som følge av force majeure hendelser eller kansellering som skyldes dette. Det betyr at må et arrangement utgå ved Force Majeure refunderes ikke kjøper for de utleggene man har hatt, kostnader til billetter og forskjellige pakker. Hver part må ta sitt tap. 


Kongeparken tar forbehold om feil i priser, beskrivelser av tjenester eller tekniske problemer som kan oppstå.


7.

REISEGARANTIFONDET

Rogaland Fritidspark AS, Kongeparken er medlem av Reisegarantifondet, og presenterer og formidler overnattingssteder, opplevelsesparker og aktivitetssteder.





Information Automatically Collected In The Kongeparken - Official Mobile App in English 🇬🇧


Informasjon automatisk samlet inn i Kongeparken - Offisiell mobilapp


Når du bruker appen, samler vi automatisk inn spesifikke data som er nødvendige for bruk av appen. Denne dataen inkluderer:

  • Sted, nøyaktighet og dato/tid periodevis gjennom dagen (bare mens du er i parken)
  • Hvert besøk til Kongeparken inkluderer dato/tid første gang sett og sist sett
  • Operativsystem
  • Versjon av operativsystem
  • Enhetens navn
  • Batterinivå
  • Batteristatus (lader eller ikke)
  • Bluetooth-status (på eller av)
  • Navn på mobilnettverksleverandør
  • Nåværende tilkoblet Wi-Fi SSID
  • Tillatelsesstatus for posisjon (på eller av)
  • IP-adresse
  • Brukerens foretrukne sted
  • Nåværende tidssone
  • Appversjon og byggnummer
  • App-interaksjoner (registrert som hendelser sendt til Firebase Analytics og Keen IO)
  • Dato/tid for når geofence-regionen ble betredt/forlatt (hvis du går inn i en tilbudt geofence-region)


Denne dataen blir automatisk sendt til oss, (1) slik at vi kan legge til rette for bruk av appen og dens funksjoner; (2) for å forbedre funksjonene og funksjonaliteten til appen; (3) for å forhindre misbruk og rette opp i feil og (4) for å tilby en personlig opplevelse for gjestene. Denne databehandlingen er berettiget av følgende grunner: (1) Behandlingen er nødvendig for å oppfylle vilkårene i kontrakten mellom deg som dataeier og oss, i henhold til GDPR Art. 6(1)(b), for bruk av appen eller (2) vi har legitim interesse i å garantere at appen fungerer feilfritt og i å tilby en tjeneste som er i tråd med markedets behov og brukernes interesser, og som veier tyngre enn din rett til og interesse i å beskytte dine personlige data i henhold til GDPR Art. 6(1)(f).


Kongeparken's handling of personal data 🇬🇧


Kongeparkens håndtering av personopplysninger


Kongeparken's mål er at alle som har personopplysninger som blir behandlet av Kongeparken, vil føle seg trygg på at deres personlige integritet respekteres og at tilstrekkelig innsats blir gjort for å beskytte personopplysningene som tilbys til oss. Kongeparken behandler personopplysninger i overensstemmelse med Databehandlingslovverket (EU) 2016/679, også kalt (GDPR). Databehandlingslovverket er til for å forhindre at din personlige integritet misbrukes gjennom behandling av personopplysninger. Dine personopplysninger kan bare behandles hvis du har godkjent det, eller hvis det er støtte i databehandlingslovverket eller annen lov.


1. Innledning

Denne informasjonsteksten forklarer hvordan Kongeparken håndterer dine personopplysninger og hvilke rettigheter du har. Informasjonen vender seg til deg som:

Er kunden hos oss - når du kjøper billetter, besøker oss, bor på hotell gjennom oss eller handler i våre butikker og restauranter.

Er medlem av Kongeparken, tilknyttet en bedriftsavtale, har Sesongkort, Årskort, familiekort eller har en påloggings-konto til våre nett-tjenester.

Besøker vår nettside eller våre plattformer i sosiale medier, eller kobler deg til Kongeparkens Wi-Fi, deltar i våre markedsaktiviteter eller kundeundersøkninger.

Medlem av Barnas Bank, eier av Bankkortet og eller med på ”Bankspillet” der informasjon er lagt inn enten på nettet eller på terminaler i parken. 

På annen måte kommuniserer vi med oss, for eksempel via vår kundeservice og bestilling.

Din integritet er viktig for oss. Vi er derfor opptatt av at personopplysningene som er innhentet på vegne av deg, lagres og håndteres på en trygg og sikker måte, og i samsvar med databehandlingslovverket. Vi oppfordrer deg til å lese gjennom informasjonen nøyaktig. Har du spørsmål om hvordan din personlige informasjon håndteres, er du velkommen til å kontakte oss. Våre kontaktdetaljer er på slutten av denne informasjonsteksten.


2. Hva er personopplysninger?


2.1 Hvem er ansvarlig for dine personopplysninger?

Kongeparken er personopplysningsansvarlig for opplysninger vi behandler.

2.2 Hva er en personopplysning?

Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte (dvs. sammen med andre opplysninger) kan kobles til deg, for eksempel navn, bilde, personnummer, IP-adresse, samt besøks-, kjøps historikk og poeng samling m.m.


3. Hvilke personopplysninger håndterer vi om deg og hvorfor?

I dette avsnittet forklarer vi hvordan dine personopplysninger brukes til å gi deg relevante opplevelser, tjenester og tilbud.


3.1 Kjøp

Når du kjøper billetter, besøker oss, bor hos våre partnere eller handler i våre butikker og restauranter, medlem av Barnas Bank vil vi håndtere følgende opplysninger du gir oss: 

Ditt navn (og navn på medfølgende) og dine kontaktopplysninger.

Alder/høyde for differensiering av pris på billetter

Ditt personnummer dersom det kreves for kjøpet.

Ditt kundenummer, firmaavtalenummer og / eller Kongeparkens familie/sesongkortnummer hvis du oppgir disse ved bestilling / kjøp.

Opplysninger om din besøk-, og kjøpshistorikk, for eksempel pris og tidspunkt.

Opplysninger om behov av ledsagning eller rullestolplass under reisen, når slike opplysninger er nødvendig.

Opplysninger om betaling og betalings historikk.

Opplysning av elektronisk identitet i form av e-mail osv. 

Opplysning av samling av poeng og bruk av disse. 


Vi håndterer dine personopplysninger for å:

Identifiser deg som en besøkende, for eksempel ved billettkontroll eller bruk av poeng i parken eller på web. 

Sikkerhet i parken, da enkelte aktiviteter krever riktig høyde.

Betal for inngang, overnatting hos partnere, varer i butikk eller restaurantbesøk, inkludert betalingskortbetalinger.

Å oppdage og forhindre svindel i forbindelse med kortbetaling.

Håndter og lever det du har kjøpt i henhold til våre kjøpsvilkår, for eksempel ved å levere produktet du har kjøpt.

Varsle (via app, SMS, e-post eller lignende elektronisk kommunikasjon) om endringer i våre tjenester og produkter, for eksempel endringer i parkens program eller tilbud.

Markedsføre våre tjenester og produkter, for eksempel via e-post og tekstmeldinger.

Samle statistikk over bestillinger gjennom en forretningsavtale for rapportering til selskapet (vanligvis din arbeidsgiver).

Gi statistikk om kjøp av besøk, innkvartering og varer for å forbedre vår service

Rettslige grunnlaget for håndteringen: Vi administrerer dine personlige data for å støtte gjennomføringen av en avtale når vi vil gi tilgang, opphold og / eller produkt når vi har en gyldig interesse å bruke dine data for statistisk og markedsføring av våre tjenester, noe som sikrer betalings- og svindelforebygging, samt juridisk støtte til håndtering av innstillingsvalg, ledsager eller rullestol.

Lagringstid: Vi lagrer informasjon om deg opptil 12 måneder etter besøket, blant annet for å ha data som grunnlag for eventuelle klager eller så lenge du bruker Bankkortet. Hvis Bankkortet ikke har vært brukt innen to sesonger slettes brukeren og alle poengene. 


3.2 Erstatningskrav

Når du kontakter oss med erstatningskrav, håndterer vi:

Informasjon du oppgir til oss, for eksempel navn (og navn på tilhørende) kontaktdetaljer, betalingsinformasjon, kontoinformasjon, sakshistorie.

Ditt personnummer, for eksempel når du søker om forsikringskompensasjon.

Detaljer om årsaken til erstatningskrav.

Dokumenter knyttet til saken din, for eksempel kvitteringer eller medisinske sertifikater.

Vi håndterer din personlige informasjon til:

Administrer og vurder dine krav.

Å oppdage og forhindre svindel i forbindelse med erstatningskrav.

Få statistikk om sakene dine for å forbedre tjenestene våre.


Rettslige grunnlaget behandling: Vi administrerer dine personlige data under juridisk forpliktelse når vi håndtere ditt tilfelle av skade, utførelsen av avtalen når vi håndtere påstander om produktet, og når vi har en gyldig interesse i å forbedre våre tjenester og oppdage og forhindre svindel.

Lagringstid: For å sikre sporbarhet lagrer vi dine personlige data i opptil 36 måneder etter at saken er fullført. Hvis kompensasjon er betalt i saken, lagrer vi dataene i 7 år i samsvar med regnskapsloven. Personskadeskader blir lagret til saken er avklart og data om eventuell utbetaling beholdes ubegrenset for eventuelle nye gjennomganger av saken.


3.3 Du som er Medlem/Gjest i Kongeparken

Når du er medlem/gjest i Kongeparken, knyttet til selskapsavtale, Kongeparkens Sesongkort, Årskort, familiekort eller en påloggingskonto, eier av bankkortet i Barnas Bank eller

Når du velger å bli kunde i Kongeparken, bli en forretningsavtale, kjøpe Kongeparken Sesongkort/Sesongkort, Årskort, familiekort og / eller opprette en påloggingskonto i våre digitale kanaler, håndterer vi:


Informasjon gitt av deg selv eller din arbeidsgiver til oss, for eksempel navn, personnummer og kontaktinformasjon, inkludert telefonnummer og e-post adresse.

Kontaktinformasjon og annen informasjon vi får fra offentlige adresseregister.

Et kundenummer eller brukernavn som vi lager for å identifisere deg i våre systemer.


Vi håndterer din personlige informasjon for å identifiser og administrer ditt kundeforhold til Kongeparken.


Rettslig grunnlag for håndtering:

Vi håndterer dine personlige opplysninger med støtte i utførelsen av avtaler for å administrere kundenes forhold til Kongeparken.

Lagringstid: Vi lagrer dine personlige opplysninger under kundeforholdet og deretter i inntil 12 måneder.

I avsnittene nedenfor kan du lese mer om hvordan vi håndterer personopplysninger, avhengig av om du er en kunde i Kongeparken, koblet til en bedriftsavtale, en Kongeparken Sesongkort, familiekort og / eller har en påloggingskonto.


3.3.1 Du som kunde i Kongeparken

Når du er gjest i Kongeparken, bruker av bankkortet til Barnas Bank, håndterer vi, i tillegg til det som er beskrevet i avsnitt 3.1, 3.2 og 3.3 ovenfor, også:

Detaljer om din kundekonto, for eksempel kundenummer og e-post.

Detaljer om kjøp hos oss eller våre partnere

Detaljer om ditt besøk, overnatting og kjøpshistorie.

Personlige data håndteres for:

Administrere kontoen din i Kongeparken og dine bestillinger, for eksempel registrering og betaling på faktura.

Kontakt deg med informasjon og generelle tilbud, for eksempel e-post og tekstmeldinger.

Analysere og gruppere opp med våre andre kunder, basert på den informasjonen du gir oss (for eksempel alder, bosted, kjønn og oppgitt preferanser) og basert på hvordan du bruker våre tjenester (besøk og kjøpshistorikk).

Informer deg om personlige og tilpassede kampanjer, kampanjer og fordeler fra oss og våre partnere, for eksempel e-post og tekstmeldinger.

Få statistikk og gjennomføre analyser for å forbedre våre tjenester, produkter og tilbud, inkludert langsiktig analyse for å fange trender over tid.

Sikre sikkerheten til tjenestene våre, å oppdage eller forhindre ulike former for ulovlig bruk eller bruk som ellers strider mot vilkårene.


Rettslig grunnlag: 

Vi administrerer dine personlige data for å støtte gjennomføringen av en avtale, når vi møter våre forpliktelser overfor deg som medlem/gjest (for eksempel administrere medlemskapet ditt og gi relevante tilbud) og for å kunne benytte detaljer som dine besøk og kjøp, for å produsere statistikk og å utvikle, forbedre og sikre sikkerheten til våre tjenester.


Lagringstid: Vi lagrer dine personlige opplysninger i medlemskapsperioden og deretter i opptil 3 måneder. For å sikre sporbarhet lagrer vi data om vår kommunikasjon med deg i 12 måneder. Ditt besøk, overnatting og kjøpshistorikk vil bli lagret i opptil 7 år for vår gyldige interesse for å analysere trender over tid. Hvis du avslutter forholdet ditt med Kongeparken, anonymiserer vi besøk, overnatting og kjøpshistorie.


3.3.2 Du som er tilknyttet en forretningsavtale

Når du er tilknyttet en forretningsavtale, håndterer vi, i tillegg til det som er beskrevet i avsnitt 3.1, 3.2 og 3.3 ovenfor, også:

Detaljer om din forbindelse til en forretningsavtale og din tillatelse i henhold til forretningsavtalen.

Faktureringsinformasjon.

Detaljer om ditt besøk, overnatting og kjøpshistorie.


Personlige data håndteres til:

Administrer tilkoblingen din til en forretningsavtale.

Administrer betaling, for eksempel presentasjon av firmakontofakturaer.

Gjør det lettere for deg, din arbeidsgiver og reisebyrå å bestille innkvartering.

Samle statistikk over bestillinger og innkvartering for rapportering til bedriftskunden (vanligvis din arbeidsgiver).

Analysere og gruppering opp med våre andre kunder, basert på den informasjonen du gir oss (for eksempel alder, bosted, kjønn og oppgitt preferanser) og basert på hvordan du bruker våre tjenester (besøk-, bolig og kjøpshistorikk).

Kontakt deg med informasjon om både generelle tilbud, personlige og tilpassede tilbud, kampanjer og fordeler fra oss, for eksempel e-post og tekst.

Gi statistikk og analyser for å forbedre våre tjenester, produkter og tilbud, inkludert langsiktig analyse for å fange trender over tid.

Sikre sikkerheten til tjenestene våre, å oppdage eller forhindre ulike former for ulovlig bruk eller bruk som ellers strider mot vilkårene.


Rettslige grunnlaget: Vi administrerer dine personlige data på grunnlag av våre og våre partneres interesser for å administrere og overvåke overnatting kjøpt gjennom våre avtaler selskapet, for å hjelpe deg med booking av overnatting og møte våre forpliktelser i forhold til innleide selskap for å kunne gi deg relevante tilbud. Vi håndterer dine personlige data når vi har en gyldig interesse for å bruke informasjon om dine besøk, steder og innkjøp for å produsere statistikk og å utvikle, forbedre og sikre sikkerheten til våre tjenester.


Lagringstid: Vi lagrer tilkoblingsinformasjonen din så lenge du er koblet til en forretningsavtale. For å sikre sporbarhet lagrer vi data om vår kommunikasjon med deg i 12 måneder. Ditt besøk, overnatting og kjøpshistorikk vil bli lagret i opptil 7 år for vår gyldige interesse for å analysere trender over tid. Hvis du avslutter forholdet ditt med Kongeparken, anonymiserer vi besøk, overnatting og kjøpshistorie.


3.3.3 Du som har et Kongeparken Sesongkort, Årskort, familiekort

Når du har et Kongeparken kort, håndterer vi, i tillegg til det som er beskrevet i avsnitt 3.1, 3.2 og 3.3 ovenfor, også:

Informasjon om ditt kort, for eksempel kortnummer, nivå og gyldighetsperiode.

Detaljer om ditt besøk og kjøpshistorie.


Personlige data håndteres for å:

Administrer Sesongkort, Årskort, familiekortet, for eksempel gyldighet og bestilling.

Kontakt deg med informasjon og tilbud, for eksempel e-post og tekstmeldinger.

Gi statistikk og analyser for å forbedre våre tjenester, produkter og tilbud, inkludert langsiktig analyse for å fange trender over tid.

Sikre sikkerheten til tjenestene våre, å oppdage eller forhindre forskjellige typer

Personlige data håndteres til:

Administrer innloggingskontoer og forenkle fremtidige besøk, kjøp og innkvartering.

Kontakt deg med informasjon og generelle tilbud, for eksempel e-post og tekstmeldinger.

Gi statistikk og analyser for å forbedre våre tjenester, produkter og tilbud, inkludert langsiktig analyse for å fange trender over tid.

Gi, vedlikeholde, teste, forbedre og utvikle digitale tjenester og teknisk plattform som brukes til å gi disse.

Sikre sikkerheten til tjenestene våre, å oppdage eller forhindre ulike former for ulovlig bruk eller bruk som ellers strider mot vilkårene.


Rettslige grunnlaget behandling: Vi administrerer dine personlige data for å støtte gjennomføringen av en avtale når vi tilbyr en tjeneste og når vi og du har en interesse for å forenkle booking, samle poeng og bruke data for besøk, eventuelle overnattinger og innkjøp for utvikle statistikk og å utvikle, forbedre og sikre sikkerheten til våre tjenester.


Holdbarhet: Vi lagrer påloggingsinformasjonen så lenge du aktivt bruker påloggingskonto (opp til 6 måneder etter siste bruk) eller en annen aktiv involvering med oss ​​( koblet til bedriftsavtalen eller Kongeparken Sesongkort, Årskort, familiekort). For å sikre sporbarhet lagrer vi data om vår kommunikasjon med deg i 12 måneder. Ditt besøk, overnatting og kjøpshistorikk vil bli lagret i opptil 7 år for vår gyldige interesse for å analysere trender over tid. Hvis du avslutter forholdet ditt med Kongeparken, anonymiserer vi besøk, overnatting og kjøpshistorie.

3.4 Når du kommuniserer med oss

Du kan velge å kommunisere med Kongeparken på mange forskjellige måter, for eksempel via sosiale medier, i FAQ forum eller chat, ringe og e-post til vår kundeservice og reservasjoner, gjesteservice og resepsjonen i våre partneres overnattingssteder, game sites, kundekort m.m.

Når du kommuniserer med oss, håndterer vi informasjon som du oppgir til oss, for eksempel:

Navn og kontaktinformasjon.

Informasjon om synspunktet ditt, spørsmålet eller saken.


Vi håndterer din personlige informasjon til:

Svar på spørsmål og håndter din sak, for eksempel korrigering av feil, håndtering av klager og spørsmål om manglende varer.

Levere bestilt informasjon, som års- og holdbarhetsrapporter.

Forbedre våre tjenester og informasjonen vi tilbyr og publiserer på vår nettside.

Analyser samtaler for å forbedre tjenesten vår.


Rettslig grunnlag for håndtering: Vi håndterer dine personlige opplysninger for vår og din mulighet for å håndtere saken din (interessevekting).

Lagringstid: Vi lagrer dine personopplysninger i opptil 12 måneder etter at saken er avsluttet, for å sikre sporbarhet i kommunikasjonen med oss.


3.5 Når du deltar i markedsaktiviteter eller kundeundersøkelser

I forbindelse med markedsaktiviteter (forelesninger, konkurranser, kampanjer, etc.) eller i forbindelse med kundeundersøkelser (undersøkelser og intervjuer), håndterer vi dataene du oppgir til oss, inkludert navn og kontaktinformasjon.


Vi håndterer din personlige informasjon til:

Administrer din markedsaktivitet eller kundeundersøkelse, inkludert tilbakemelding til deg.

Informer og tilbud deg nye markedsaktiviteter og kundeundersøkelser.

Hent statistikk fra markedsaktiviteter og kundeundersøkelser, for å forbedre våre tjenester.


Rettslige grunnlaget behandling: Vi administrere din personlige informasjon for våre og dine gyldige interesser som er beskrevet ovenfor (balanse av interesser) og med støtte i gjennomføringen av en avtale ved administrasjon av konkurranser. Hvis vår behandling krever ditt samtykke, vil vi innhente ditt samtykke før behandlingen starter.


Lagringstid: Vi lagrer dine personlige data som utgangspunkt for 1 måned etter ferdigstillelse av aktiviteten.


3.6 Ved tilkobling til Kongeparken Wi-Fi eller webside


3.6.1 Ved tilkobling til Kongeparkens Wi-Fi

Når du kobler til Kongeparkens Wi-Fi, er vi behandlingsansvarlige for kommunikasjonen som foregår for å koble til Internett, men ikke for videre behandling eller for innholdet i din kommunikasjon gjennom Wi-Fi. Når du kobler deg til Kongeparken's Wi-Fi, håndterer du din IP-adresse, MAC-adresse, tidsstempler selv.


3.6.2 Ved bruk av Kongeparkens nettsted og game sites m.m.

Vi håndterer din personlige informasjon til:

Informasjon om hvordan å integrere med og bruke nettstedet vårt, for eksempel når du bestiller overnatting. Samling av poeng, bruk av poeng og annen data linket til dette.

Informasjon om dine besøk på våre nettsteder, gjennom såkalte cookies. For mer informasjon om hvordan du bruker informasjonskapsler, se her.


3.7 Når vi har en lovlig forpliktelse

Bortsett fra det som er beskrevet i punktene ovenfor, håndterer vi i noen tilfeller dine personlige opplysninger når vi er pålagt ved lov, for eksempel på grunn av vår regnskapsplikt, eller på anmodning fra myndigheten.


4. Hvor lenge skal vi lagre dataene dine?

Dine personlige data lagres bare så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålet med behandlingen, eller så lenge vi har tillatelse til å lagre dem under loven. Så blir informasjonen din slettet eller uidentifisert sikkert slik at de ikke lenger kan knyttes til deg. Les mer om hvor lenge vi lagrer dataene dine under hver seksjon i kapittel 3.


5. Til hvem gir vi informasjonen din?

Kongeparken selger aldri informasjonen din til en tredjepart. Vi kan imidlertid avsløre dine personlige opplysninger til følgende kategorier av mottakere:

Produsenter, både innenfor og utenfor EU / EØS, som for eksempel IT-tjenester, annonseringstjenester, håndtering av kundeservice spørsmål eller utfører remittering og kreditt på Kongeparkens vegne.

Partnere i og utenfor Norge, for eksempel for å autentisere sesong billett eller medlemskap.

Eventpartnere slik at de kan gjennomføre arrangement og av andre årsakene som er beskrevet i deres retningslinjer for personvern.

Hvis du bestiller eller reiser gjennom selskapsavtaler kan informasjon om kjøp- og reisehistorie bli overført til selskapet vi har en avtale med (vanligvis arbeidsgiver).

Banken din når du autentisere deg selv med Bank ID, betale med kort eller med Vipps.

Andre mottakere når det kreves ved lov, annen grunnlov eller myndighetsavgjørelse.


Mottakere som håndterer personopplysninger på Kongeparkens vegne har inngått en Databehandlingsavtale med oss ​​slik at vi kan sikre at dine data blir håndtert riktig og trygt. Hvis vi bruker leverandører som behandler personopplysninger på vegne av oss utenfor EU / EØS, vi tar spesielle forholdsregler, for eksempel inngå avtaler som inkluderer standardiserte klausuler for dataoverføring vedtatt av EU-kommisjonen og tilgjengelig på EU-kommisjonens hjemmeside.

Når din personlige informasjon er delt med en mottaker som har et selvstendig ansvar for personopplysninger, for eksempel en regjering eller en bank, gjelder mottakerens retningslinjer for personvern og informasjon om dataforvaltning.


6. Hvordan beskytter vi dine personlige opplysninger?

Din integritet er viktig for oss, og derfor legger vi sikkerhet i fokus. Vi tar skritt for å beskytte dataene dine i samsvar med databeskyttelsesforskriften og etablerte retningslinjer for informasjonssikkerhet. Dette betyr at vi har prosedyrer og regler for databeskyttelse, for eksempel at vi sender informasjon på en sikker måte, og sikre at ansatte har bare tilgang til de dataene de trenger for å utføre sitt arbeid.


7. Om cookies

Når du besøker nettstedet vårt, kan vi også samle informasjon og informasjon om deg ved hjelp av såkalte cookies. For mer informasjon om hvordan du bruker informasjonskapsler, se her


8. Dine rettigheter

Du har visse rettigheter i henhold til databeskyttelseslovgivningen. Hvis du ønsker å bruke noen av dine rettigheter, vennligst kontakt oss gjennom kontaktinformasjonen i neste avsnitt.

Tilgang til informasjonen din – du har rett til å få en bekreftelse på om vi behandler dine personlige detaljer og et utdrag av dataene behandles.


Be om korreksjon - Du har rett til å få feil informasjon korrigert.

Forespørsel om å bli slettet - Du kan under visse omstendigheter fjerne informasjonen din.

Protestere mot behandlingen som støtter seg på vår lovmessige interesse og behandling av direkte markedsføring - du har rett til å protestere mot behandlingen av dine personopplysninger eller begrense denne behandlingen.

Data Portability Rights - Du har rett til å kreve at personopplysninger flyttes fra oss til et annet selskap, myndighet eller organisasjon. Denne rettigheten er begrenset til informasjon gitt til oss fra deg.

Hvis du vil vite mer om personvernlovgivning og dine rettigheter, kan du lese mer her: https://www.datatilsynet.no

Kongeparken har et personvernombud ("DSO") for å sikre at Kongeparken håndterer personopplysninger på en lovlig, riktig og transparent måte.


Hvis du tenker på at vår behandling av dine personlige opplysninger ikke er i samsvar med lovgivning for beskyttelse, kan du kontakte oss, se kontaktinformasjon nedenfor. Du har også rett til å klage til Datatilsynet.


9. Hvordan motvirker du elektronisk direkte markedsføring?

Kongeparken kan bruke din e-postadresse eller mobilnummer for direkte markedsføring. Hvis du ikke vil at vi skal bruke e-postadresse eller telefonnummer for direkte markedsføring, kan du kontakte oss for å fjerne dataene.


Kontakt oss nedenfor:

Du kan også følge linken nederst på nyhetsbrev eller andre meldinger fra Kongeparken velge at du ikke vil ha e-post fra Kongeparken.


10. Kontaktinformasjon

Kongeparken (Org 984033826) er datastyreenheten for behandling av personlige data. Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan dine personlige opplysninger behandles, korrigeres eller slettes, vennligst kontakt oss







Terms and conditions


The document was last updated on February 5th, 2024


What has changed in the last 12 months?


Added privacy policy for Kongeparken Mobile Application


These general terms and conditions apply between Rogaland Fritidspark AS, (hereafter called Kongeparken or we/us) and the person (hereafter called the booker or you) who, either personally or through others, makes a reservation on the booking page or booking telephone for products at Kongeparken, LS, and/or other events on the premises. The reservation may relate to hotel accommodation, tickets, purchase of other products and services or a combination of these.


BOOKER'S RESPONSIBILITY


Before making the final booking, the booker shall read and familiarize themselves with important information about the product in question. The booker is responsible for ensuring that the purchase complies with their own wishes.


The booker is responsible for ensuring that the information in the confirmation corresponds to the reservation.


WHEN BOOKING ACCOMMODATION


2.1. Payment


All bookings are charged 100% at the time of booking and are charged to the booker's specified payment card at the time of booking.


2.2. The Reservation


The reservation only applies during the specified period for which the product is ordered. The number of sleeping places indicates the maximum number of people the room is intended for and cannot be exceeded by the booker. If this happens, the booker risks being rejected by the hotel, losing the right to rent, and the amount paid.


Kongeparken has the right to change the booking terms if the booker is offered equivalent or better products.


2.3 Cancellation and Change


The booker is responsible for their own cancellation insurance to possibly have costs related to the cancellation covered, see point 5. All bookings are final and will not be refunded for any reason, which also applies to Force Majeure cases such as war, pandemics, strikes, lockouts, etc., unless otherwise provided by the hotel's own rules.


In the event of cancellation of BrumleCamp/BateLodge from and including 5 days before the arrival date, 100% of all nights will be charged. For cancellation or rebooking of an overnight stay, Kongeparken must be contacted via info@kongeparken.no, enter your booking number.


2.4 Complaint


Any errors/deficiencies regarding accommodation handled by a third party shall be reported to the accommodation company immediately so that they have the opportunity to correct the error.


2.5 Disputes


Kongeparken, as an intermediary, is not a party to the case if there is a disagreement between the accommodation company and the booker regarding quality, errors, or deficiencies that may have arisen before or during the stay.


2.6 Buyer's Responsibility


The booker shall treat the rental property with equipment, fixtures, and furnishings carefully and according to the lessor's intentions so that no damage is caused, and ensure that nothing is removed from the site. The booker is responsible for all damage and theft caused by the booker or anyone in their travel party during their stay. Anything damaged or removed must be replaced in its entirety by the booker.


The booker and others in their travel party are obliged to follow the accommodation's general terms and conditions. These can be obtained by contacting the accommodation.


The booker is responsible for taking out their own liability insurance. See point 5.



3 ORDERING TICKETS


3.1 Payment

Tickets are paid in full at the time of ordering. Purchased tickets cannot be refunded.


There is no right of withdrawal when purchasing tickets (according to the Right of Withdrawal Act §12).


3.2 Activities with limited capacity during covid-19, such as Kongeparken


Day tickets are valid only for the date(s) the tickets are ordered for. Due to Covid-19, there is limited capacity for the number of day tickets, and therefore the date cannot be changed for purchased day tickets.


In case of changed price periods or seasons, the purchaser may pay the difference for a new ticket at the current daily price. Tickets will not be partially refunded based on varying seasonal prices.


Tickets without an expiration date are valid for 2 years from the time of ordering, and within the applicable opening hours of the activity. The organizer reserves the right to change opening dates and move tickets from one date to another.


3.3 Other activities with limited capacity (e.g., Christmas at Kongeparken, concerts, LS, LS Reunion, or sightseeing tours and other similar products). Purchased tickets are valid only for the date and time specified in the order and cannot be refunded unless otherwise indicated in the product description. If the purchaser wishes to change the date and/or time, they should inquire with the relevant provider in advance.


Tickets without an expiration date are valid for 2 years from the time of ordering, and within the applicable opening hours of the activity. The organizer reserves the right to change opening dates and move tickets from one date to another.


3.3 Activities with limited capacity (e.g., Christmas at Kongeparken, concerts, LS, LS Reunion, or sightseeing tours and other similar products). Purchased tickets are valid only for the date and time specified in the order and cannot be refunded unless otherwise indicated in the product description. If the purchaser wishes to change the date and/or time, they should inquire with the relevant provider in advance.


3.4 Tickets are personal


For all tickets issued in the name of a person, they are personal, and the name on the ticket cannot be transferred, sold, or otherwise transferred to a third party. The person whose name is on the ticket must also use the ticket, or it will be invalid.


3.5 Season passes and annual passes


It is not possible to change the period for which the passes are valid. Passes cannot be refunded or partially refunded based on different prices or offers at different times of purchase.


External benefits that apply outside Kongeparken are only valid for the year the pass is purchased. Kongeparken reserves the right to make changes to external benefits and their offerings.


Season passes and annual passes are personal.


3.6 Disputes


Kongeparken as an intermediary is not a party to the dispute if there is a disagreement between the provider and the purchaser regarding quality, errors, or deficiencies that may have occurred before or during the experience.


4 ORDERING ONLINE


As a general rule, the same rules apply as for point 3 "when ordering tickets".


4.1 Completion of the order


After correctly completed advance payment, you will receive a receipt at your specified email address with confirmation/booking number, and with specification of the activities you have ordered and paid for.


The order is not completed and not valid in the following cases:


· The purchaser does not receive an email with receipt or booking confirmation/booking number and detailed information about what they wanted to order.


· The card payment is interrupted for various reasons and the payment fails.


· The payment is not completed or correctly carried out, and the amount is not deducted from the purchaser's account. Therefore, the provisional shopping cart/reservation is cancelled after a short time.


The purchaser must ensure that they can be reached at the email address they provided when registering. The purchaser is responsible for keeping the email confirmation, and having it in printed or electronic form at the accommodation and each activity location that the order applies to.


4.2 Changes in taxes and fees


If taxes and/or fees change, and thus lead to an increase in costs for Kongeparken after the order has been completed and paid for, the price may be increased correspondingly for the purchaser. The price change shall be immediately communicated to the purchaser.


4.3 Reservation


There may be errors in prices, descriptions of services or technical problems that may arise on Kongeparken's websites and printed information about the offers Kongeparken provides.


5 INSURANCE


The purchaser is responsible for their own relevant insurance regarding travel and rental, including travel and leisure insurance (including cancellation insurance) and travel liability insurance.


6 FORCE MAJEURE


Kongeparken is not responsible for unsatisfactory conditions or closed facilities due to acts of war, natural disasters, national or regional strikes, outbreaks of disease, pandemics, disruptions in water or energy supply, fire or other similar events that no party involved could foresee or influence. Kongeparken has no obligation to refund or compensate for any other financial loss arising from force majeure events or cancellations resulting from this. This means that if an event is cancelled due to Force Majeure, the buyer is not refunded for the expenses they have had, costs for tickets and various packages. Each party must bear their own loss.


Kongeparken reserves the right to errors in prices, descriptions of services or technical problems that may arise.


7 TRAVEL GUARANTEE FUND


Rogaland Fritidspark AS, Kongeparken is a member of the Travel Guarantee Fund, and presents and provides information on accommodations, amusement parks and activity venues.






Information Automatically Collected In The Kongeparken - Official Mobile App


When you use the App, we automatically collect specific data that are required for the use of the App. This data includes:

  • Location, accuracy and date/time periodically throughout the day (only while at the attraction)
  • Each visit to the resort including date/time first seen and last seen
  • Operating system
  • Operating system version
  • Device name
  • Battery level
  • Battery status (charging or not)
  • Bluetooth status (on or off)
  • Mobile network carrier name
  • Currently connected Wi-Fi SSID
  • Location permission status (on or off)
  • IP address
  • User's preferred locale
  • Current time zone
  • App version and build number
  • App interactions (captured as events fed to Firebase Analytics and Keen IO)
  • Date/time entered/exited geofence region (if you enter an offered geofence region)


This data is automatically sent to us, (1) so that we can make the service and the associated functions available to you; (2) to improve the functions and features of the App and (3) to prevent misuse and to rectify malfunctions and (4) to offer you a personalized guest experience. This data processing is justified on the basis that (1) the processing is required in order to fulfil the requirements of the contract between you as the data subject and us in accordance with Art. 6(1)(b) GDPR for the use of the App, or (2) we have a legitimate interest in guaranteeing the functionality and fault-free operation of the App and being able to offer a service that is in line with the requirements of the market and with the interests of the users and prevails over your rights and interests in the protection of your personal data in accordance with Art. 6(1)(f) GDPRNew Paragraph





Kongeparken's handling of personal information


Kongeparken's goal is for everyone whose personal information is processed by Kongeparken to feel confident that their personal integrity is respected and that sufficient effort is made to protect the personal information provided to us. Kongeparken processes personal information in accordance with the Data Processing Act (EU) 2016/679, also known as the GDPR. The Data Processing Act exists to prevent misuse of your personal integrity through the processing of personal information. Your personal information can only be processed if you have approved it or if there is support in the Data Processing Act or other laws.



1 Introduction


This information text explains how Kongeparken handles your personal information and what rights you have. The information is addressed to you if you:


Are a customer of ours - when you buy tickets, visit us, stay at a hotel through us, or shop in our stores and restaurants.

Are a member of Kongeparken, affiliated with a corporate agreement, have a Season Pass, Annual Pass, Family Pass, or have a login account for our online services.

Visit our website or our social media platforms, or connect to Kongeparken's Wi-Fi, participate in our marketing activities or customer surveys.


Are a member of Barnas Bank, the owner of the Bank Card, or participate in the "Bank Game" where information is entered either online or on terminals in the park.

Communicate with us in any other way, such as through our customer service and ordering.

Your integrity is important to us. Therefore, we are committed to storing and handling the personal information collected on your behalf in a safe and secure manner, in accordance with data processing legislation. We encourage you to read the information carefully. If you have any questions about how your personal information is handled, please feel free to contact us. Our contact details are at the end of this information text.


2 What are personal data?


2.1 Who is responsible for your personal data?


Kongeparken is the data controller for the information we process.


2.2 What is personal data?


Personal data is any information that can be directly or indirectly (i.e. in combination with other information) linked to you, such as name, image, social security number, IP address, as well as visit and purchase history, point collection, etc.


What personal data do we handle about you and why?

In this section, we explain how your personal data is used to provide you with relevant experiences, services, and offers.


3.1 Purchase


When you buy tickets, visit us, stay with our partners, or shop in our stores and restaurants, or are a member of Barnas Bank, we will handle the following information you provide us:

  • Your name (and the name of accompanying individuals) and your contact information.
  • Age/height for differentiation of ticket price.
  • Your social security number (if required for the purchase).
  • Your customer number, corporate agreement number, and/or Kongeparken's family/season pass number if you provide these during the booking/purchase.
  • Information about your visit and purchase history, such as price and time.
  • Information about the need for assistance or wheelchair space during the visit, when such information is necessary.
  • Information about payment and payment history.
  • Information about electronic identity such as email, etc.
  • Information about point collection and use.


We handle your personal information to:


Identify you as a visitor, for example, at the ticket control or when using points in the park or online.

Ensure safety in the park, as certain activities require a correct height.

Process payments for entrance, accommodation with partners, purchases in the shops or restaurants, including card payments.

Detect and prevent fraud in connection with card payments.

Handle and deliver what you have purchased in accordance with our purchase terms, such as delivering the product you have purchased.

Notify (via app, SMS, email, or other electronic communication) about changes in our services and products, such as changes in the park's program or offerings.

Market our services and products, such as via email and text messages.

Collect statistics on orders through a business agreement for reporting to the company (usually your employer).

Provide statistics on purchases of visits, accommodation, and goods to improve our service.

Legal basis for handling: We manage your personal data to support the implementation of an agreement when we want to provide access, stay and/or product, when we have a valid interest to use your data for statistical and marketing of our services, which ensures payment and fraud prevention, as well as legal support for managing settings choices, companion, or wheelchair.


Storage time: We store information about you for up to 12 months after your visit, including having data as a basis for any complaints, or as long as you use the bank card. If the bank card has not been used within two seasons, the user and all the points are deleted.



3.2 Compensation Claims


When you contact us with a compensation claim, we handle:


Information you provide to us, such as name (and names of associates), contact details, payment information, account information, case history.

Your social security number, for example when applying for insurance compensation.

Details about the reason for the compensation claim.

Documents related to your case, such as receipts or medical certificates.

We handle your personal information to:

Administer and evaluate your claims.

Detect and prevent fraud in connection with compensation claims.

Obtain statistics about your cases to improve our services.


Legal basis for processing: We process your personal data under legal obligation when handling your case of injury, performance of the contract when handling claims related to the product, and when we have a legitimate interest in improving our services and detecting and preventing fraud.


Storage period: To ensure traceability, we store your personal data for up to 36 months after the case is completed. If compensation has been paid in the case, we store the data for 7 years in accordance with the Accounting Act. Personal injury damages are stored until the case is settled, and data on any payouts is retained indefinitely for any new reviews of the case.


3.3 You as a Member/Guest in Kongeparken


When you are a member/guest in Kongeparken, related to a company agreement, Kongeparken Season Pass, Annual Pass, family pass or a login account, owner of the children's bank card or


When you choose to become a customer in Kongeparken, enter into a business agreement, buy Kongeparken Season Pass/Annual Pass, family pass and/or create a login account in our digital channels, we handle:


Information provided by you or your employer to us, such as name, social security number, and contact information, including phone number and email address.


Contact information and other information we obtain from public address registries.

A customer number or username that we create to identify you in our systems.

We handle your personal information to identify and manage your customer relationship with Kongeparken.

Legal basis for processing:

We process your personal information with support in the execution of contracts to administer customer relationships with Kongeparken.

Storage time: We store your personal information during the customer relationship and then for up to 12 months.


In the sections below, you can read more about how we handle personal information depending on whether you are a customer of Kongeparken, connected to a corporate agreement, a Kongeparken Season Pass, family pass, and/or have a login account.


3.3.1 You as a customer in Kongeparken


When you are a guest in Kongeparken, use the Barnas Bank debit card, we handle, in addition to what is described in sections 3.1, 3.2, and 3.3 above, also:


Details about your customer account, such as customer number and email.


Details about purchases from us or our partners.


Details about your visit, accommodation, and purchase history.


Personal data is handled for:


Managing your account in Kongeparken and your orders, such as registration and invoice payment.


Contacting you with information and general offers, such as email and text messages.


Analyzing and grouping with our other customers based on the information you provide us (such as age, residence, gender, and stated preferences) and based on how you use our services (visit and purchase history).


Informing you of personal and customized campaigns, promotions, and benefits from us and our partners, such as email and text messages.


Obtaining statistics and conducting analyses to improve our services, products, and offers, including long-term analysis to capture trends over time.


Ensuring the security of our services, detecting or preventing various forms of illegal use or use that otherwise violates the terms.


Legal basis:


We process your personal data to support the execution of a contract, to meet our obligations to you as a member/guest (for example, to manage your membership and provide relevant offers), and to use details such as your visits and purchases to produce statistics and develop, improve, and secure the safety of our services.


Storage period: We store your personal information during the membership period and then for up to 3 months. To ensure traceability, we store data about our communication with you for 12 months. Your visit, accommodation, and purchase history will be stored for up to 7 years for our valid interest in analyzing trends over time. If you terminate your relationship with Kongeparken, we will anonymize your visit, accommodation, and purchase history.


3.3.2 You as a party to a business agreement


When you are a party to a business agreement, in addition to what is described in sections 3.1, 3.2, and 3.3 above, we also handle:

Details about your connection to a business agreement and your authorization under the business agreement.

Billing information.

Details about your visit, accommodation, and purchase history.

Personal data is handled for:

Managing your connection to a business agreement.

Managing payment, such as presenting company account invoices.

Making it easier for you, your employer, and travel agency to book accommodation.

Collecting statistics on orders and accommodations for reporting to the corporate customer (usually your employer).

Analyzing and grouping with our other customers, based on the information you provide us (such as age, residence, gender, and stated preferences) and based on how you use our services (visit, accommodation, and purchase history).

Contacting you with information about both general offers, personal and customized offers, campaigns and benefits from us, such as email and text.

Providing statistics and analyses to improve our services, products, and offers, including long-term analysis to capture trends over time.

Ensuring the security of our services, detecting or preventing various forms of illegal use or use that otherwise violates the terms.


Legal basis: We process your personal data based on our and our partners' interests to administer and monitor accommodation purchased through our contracted company, to assist you with booking accommodation, and to meet our obligations to contracted companies to provide you with relevant offers. We handle your personal data when we have a valid interest to use information about your visits, locations, and purchases to produce statistics and to develop, improve, and secure the safety of our services.


Storage period: We store your connection information as long as you are connected to a business agreement. To ensure traceability, we store data about our communication with you for 12 months. Your visit, accommodation, and purchase history will be stored for up to 7 years for our valid interest in analyzing trends over time. If you end your relationship with Kongeparken, we will anonymize your visit, accommodation, and purchase history.



3.3.3 You who have a Kongeparken Season Pass, Annual Pass, Family Pass


When you have a Kongeparken pass, we also handle, in addition to what is described in sections 3.1, 3.2 and 3.3 above:

Information about your pass, such as pass number, level and validity period.

Details about your visit and purchase history.


Personal data is processed to:


Administer Season Passes, Year Passes, Family Passes, such as validity and ordering.

Contact you with information and offers, such as email and text messages.

Provide statistics and analyses to improve our services, products, and offers, including long-term analysis to capture trends over time.

Secure the safety of our services, to detect or prevent various types of illegal use or use that otherwise violates the terms.

Personal data is processed to:

Administer login accounts and facilitate future visits, purchases, and accommodations.

Contact you with information and general offers, such as email and text messages.

Provide statistics and analyses to improve our services, products, and offers, including long-term analysis to capture trends over time.

Provide, maintain, test, improve, and develop digital services and technical platforms used to provide these.

Secure the safety of our services, to detect or prevent various forms of illegal use or use that otherwise violates the terms.


Legal basis for processing: We process your personal data to support the performance of a contract when we offer a service and when we and you have an interest in facilitating bookings, collecting points, and using data for visits, any accommodations, and purchases to develop statistics and improve and secure the safety of our services.


Retention: We store login information as long as you actively use your login account (up to 6 months after last use) or have any other active involvement with us (related to business agreement or Kongeparken Sesongkort, Årskort, familiekort). To ensure traceability, we store data about our communication with you for 12 months. Your visit, accommodation, and purchase history will be stored for up to 7 years for our valid interest in analyzing trends over time. If you end your relationship with Kongeparken, we will anonymize your visit, accommodation, and purchase history.


3.4 When you communicate with us


You can choose to communicate with Kongeparken in many different ways, such as through social media, in FAQ forums or chat, by calling and emailing our customer service and reservations, guest services and reception in our partner's accommodation facilities, game sites, customer cards, etc.


When you communicate with us, we handle information that you provide to us, such as:

Name and contact information.

Information about your opinion, question or issue.

We handle your personal information to:

Answer questions and handle your case, such as correcting errors, handling complaints, and inquiries about missing items.

Deliver requested information, such as annual and durability reports.

Improve our services and the information we provide and publish on our website.

Analyze conversations to improve our service.


Legal basis for processing: We process your personal information for our and your ability to handle your case (interest balancing).

Storage period: We store your personal information for up to 12 months after the case is closed to ensure traceability in our communication with you.


3.5 When you participate in marketing activities or customer surveys

In connection with marketing activities (lectures, contests, promotions, etc.) or customer surveys (surveys and interviews), we handle the data you provide to us, including name and contact information.

We handle your personal information to:

  • Manage your participation in the marketing activity or customer survey, including providing feedback to you.
  • Inform and offer you new marketing activities and customer surveys.
  • Retrieve statistics from marketing activities and customer surveys to improve our services.

Legal basis for processing: We handle your personal information for our and your valid interests as described above (balance of interests) and with support in the implementation of a contract when administering contests. If our processing requires your consent, we will obtain your consent before processing begins.

Storage period: As a starting point, we store your personal data for 1 month after completion of the activity.



3.6 When connecting to Kongeparken Wi-Fi or website


3.6.1 When connecting to Kongeparken Wi-Fi

When you connect to Kongeparken Wi-Fi, we are the data controller for the communication that takes place to connect to the Internet, but not for any further processing or for the content of your communication through Wi-Fi. When you connect to Kongeparken Wi-Fi, we process your IP address, MAC address, timestamps, etc.


3.6.2 When using Kongeparken's website and game sites, etc.

We handle your personal information to:

Provide information on how to integrate with and use our website, such as when you book accommodation, collect points, use points, and other data linked to this.

Collect information about your visits to our website through cookies. For more information on how we use cookies, see here.


3.7 When we have a legal obligation

Apart from what is described in the above sections, we handle your personal information in some cases when we are required to do so by law, such as for our accounting obligations or at the request of the authorities.



4. How long will we store your data?

Your personal data will only be stored for as long as necessary to fulfill the purpose of the processing, or as long as we have permission to store them under the law. Then, your information will be securely deleted or anonymized so that it can no longer be linked to you. Read more about how long we store your data under each section in Chapter 3.


5 Who do we give your information to?

Kongeparken never sells your information to a third party. However, we may disclose your personal information to the following categories of recipients:

Producers, both inside and outside the EU/EEA, such as IT services, advertising services, handling customer service inquiries or performing remittance and credit on behalf of Kongeparken.

Partners in and outside Norway, for example, to authenticate season tickets or memberships.

Event partners so that they can conduct events and for other reasons as described in their privacy policies.

If you order or travel through company agreements, information about your purchase and travel history may be transferred to the company we have an agreement with (usually the employer).

Your bank when you authenticate yourself with Bank ID, pay with a card or with Vipps.

Other recipients when required by law, other constitution or government decision.


Recipients handling personal information on behalf of Kongeparken have entered into a Data Processing Agreement with us to ensure that your data is handled properly and securely. If we use vendors who process personal information on our behalf outside the EU/EEA, we take special precautions, such as entering into agreements that include standardized clauses for data transfer adopted by the EU Commission and available on the EU Commission's website.


When your personal information is shared with a recipient who has independent responsibility for personal information, such as a government or a bank, the recipient's privacy policies and information on data management apply.


6 How do we protect your personal information?

Your privacy is important to us, and therefore we prioritize security. We take steps to protect your data in accordance with data protection regulations and established information security policies. This means that we have procedures and rules for data protection, such as sending information in a secure manner, and ensuring that employees have access only to the data they need to perform their job.


7 About cookies

When you visit our website, we may also collect information and data about you using so-called cookies. For more information on how we use cookies, please see here.


8 Your rights

You have certain rights under data protection legislation. If you wish to exercise any of your rights, please contact us through the contact information in the next section.

Access to your information – you have the right to confirm whether we are processing your personal details and to receive a copy of the data being processed.



Request for correction - You have the right to have incorrect information corrected.


Request for deletion - You may, under certain circumstances, have your information removed.

Object to processing based on our legitimate interest and processing for direct marketing - You have the right to object to the processing of your personal data or to restrict such processing.

Data portability rights - You have the right to request that personal data be transferred from us to another company, authority, or organization. This right is limited to information provided to us by you.

If you want to learn more about privacy legislation and your rights, you can read more here: https://www.datatilsynet.no

Kongeparken has a data protection officer ("DSO") to ensure that Kongeparken handles personal data in a lawful, proper, and transparent manner.


If you believe that our processing of your personal information is not in accordance with data protection legislation, you can contact us, see contact information below. You also have the right to complain to the Data Protection Authority.



9 How do you prevent electronic direct marketing?

Kongeparken may use your email address or mobile number for direct marketing. If you do not want us to use your email address or phone number for direct marketing, you can contact us to have your data removed.

Contact us below:

You can also follow the link at the bottom of newsletters or other messages from Kongeparken to opt-out of email communication.


10 Contact information

Kongeparken (Org 984033826) is the data controller for the processing of personal data. If you would like more information on how your personal information is processed, corrected or deleted, please contact us.




Share by: